söndag, april 09, 2017

Inte händer det mycket inte.

Jag misstänker att jag har fått bromsolja i systemet.
Vad jag än gör så pustar jag och stånkar och tycker
att det är allmänt kiligt (västergötska och betyder tråkigt)

Ändå har jag dammsugit lilla stugans två rum + köket,
hämtat in två säckar ved, rufsat lite i de torra grässtråna,
lämnat tillbaka en tv-antenn till grannen (som inte är här).
Sen segade bromsoljan till allt, orken tog slut, jag satte
mig i fåtöljen och fick på tv:n. Drottninggatan, Stockholm
och terror... nä.. fan, det här går inte.

Jag var på väg ut igen och då ringde telefonen, en väninna
ville komma hit och hämta en av mina stora bambu, närmare
3 meter hög och en omkrets på 1½ meter. Hennes man fick
slita ont innan han fick upp den.

Nu återstår bara att fixa till hålet som han gjorde, allt för
att inte gräsklipparen ska gå ner sig, ge upp och åka till
robothimlen.

Jag känner mig sysslolös men ändå kan inte lusten infinna
sig att göra något alls.
...... jag tror jag går och äter lite, det brukar lätta upp
stämningen ..

Inga kommentarer: