fredag, april 14, 2017

Långfredag.

Hos mig har långfredag en tendens att bli just lååååååång.
Jag avskyr att bara gå inne och inte kunna hitta på något,
just nu är jag i en sådan fas. Inget är roligt.

Jag ska lista saker som jag vet att jag måste göra, när
jag har listat det så inser jag att jag är på sparhumör.
Saker ska skjutas upp så jag har lite att göra längre fram.



















På bilden ovan syns min båt, se hur den ligger upp och ner och
leker skeppsbrott.

Två stugor på området är till salu, den ena 70-80 kvm, den
andra 40 kvm. Utgångsprisen är för den större 850.000 och den
mindre 750.000. Jag vet inte vad jag tycker.

Igår hade vi regn och idag har vi blåst. Det är de två vädertyper
vi har här den här våren. Samtidigt som temperaturen ligger runt
fem grader. Är det det här de kallar vår?


Bordet som gömmer det mesta.
Igår letade jag efter mitt lilla syetui, jag visste
att jag har nålar i den och just dem behövde jag
igår. Jag letade som en galning. Eftersom här är
så litet så vet jag nästan exakt var jag har vad.

Men nääää.... inte en nål i sikte. Jag grunnade och
tänkte att jag kanske burit in det i friggeboden i
någon slags städning. Men nääää.... så dum är jag inte,
varför skulle jag ha nålar i friggeboden?

Då kläckte D en tanken: kanske du har dem i det nya
bordet?
Japp, bordet med sex lådor som sväljer en kamel... och
jag gluttade försiktigt och tro´t om ni vill.... där låg
det lilla etuiet med just de nålar jag behövde..




Inga kommentarer: