tisdag, april 11, 2017

Lugnet har lägrat sig.

Jordgrannen åkte hem igår eftermiddag och ingen var
gladare än undertecknad. Han förberedde för bortforsling
av jorden, det förstod jag när jag såg att han flyttade
grannens upplagda båt som låg på jorden som ska
bort.
Det kostar multum det han tvingats att göra. Kommunen
sa nej till jorden, då överklagade han till Länsstyrelsen,
de sa nej, då chansade han på en överklagan till
Mark och Miljödomstolen, det tog dem 3 dagar att
ge honom order om att jorden ska bort.
Den 17 maj ska det vara klar och foto inskickade till
kommunen som visar hur arbetet har utförts.
Sista biten av jorden ska handkrattas och området ska
återställas som det var innan han lade på jorden.


Vid 17-tiden så åkte dotter, dotterdotter och jag till
vedkillen och hämtade 1 kbm klar ved For sedan till
stugan och lastade av, nu har jag ved så jag klarar mig
den här våren och inpå hösten.
När jag får en kamin till i det nya rummet då kommer
det att gå åt lite mer ved så jag får gardera mig genom
att beställa 4 kbm som han sågar ner.

Dottern har lovat att bespara mig mina armar genom att
hjälpa till att packa veden.
Vedkillen envisas med att den ska packas i nätkassar...
så himla onödigt.

Jag hade önskat att få veden lös och få hem den till trädgården så
jag kan stapla den själv... men se... det gick inte.

Han vill göra som han alltid har gjort. 

Det känner jag igen på mig själv så det är väl bara att
bita i det sura äpplet, jag får ju ved i alla fall.

Nu kallar plikten, barnbarn 1 ska hämtas på ridhuset efter
en påskvandring.

Inga kommentarer: