fredag, april 14, 2017

Slött.

Här har sensationellt sett varit väder. Två olika
typer, två typer som jag sagt inte kan jobba
med varandra. Men visst, de kan, det kan blåsa
iskall nordanvind samtidigt som det regnar på
snedden. Huamej va de va kallt utomhus, sa jag
och gick in och drog igen dörren.

Innan jag slocknade i soffan tog jag en prommis i
innetofflorna (då hade inte regnet kommit), gick i
gräset oc h såg vilka växter som tittat upp. Det var
minipåskliljor och strandiris några grönvita blad
ville också upp, tulpanblad... jag ger mig fasen på
att de kryper ner igen när de väl har förstått vilket
väder vi har att bjuda på.

Jag har i alla fall fått sällskap inne, små svarta myror
kryper över golvet i det nya rummet.
Om jag inte minns fel så kom de förra våren också men
då motade jag dem så de kom inte längre än till glasdörrarna.
Tji fick de för jag tog Yes diskmedel och droppade som en liten rännil
som en slags mur (en sån som Trump vill ha mot Mexiko)

Den var effektiv för myrorna dog ganska omgående...
undrar hur Yes är konstruerat?

Nä nu fortsätter jag med det jag höll på med..... va fan va de nu då?
Jo, ANDAS var det.. ja, just det. Det minst ansträngande jag kom på.

Inga kommentarer: