söndag, april 30, 2017

Tidig morgon igen.

Gårdagen gick i stilla lunk, jag fixade grejer som behövdes för installation
av kaminen.

Grannen med jorden kom vid 11 med fyra medhjälpare, de lastade ur krattor,
räfsor samt en skottkärra. Hela dagen höll de på och fixade fint där jorden legat.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Sonen kom vid 15-tiden och strax därefter hade han räknat ut var hålet skulle
vara, hålet där kaminröret skulle ut.















Och en timme senare så såg det ut så här.






Vi fick röret på plats och nu fattas det en slags hållare som
kniper om röret på ytterväggen. Jag hade en hållare men
sonen tyckte att vi behövde en till. ... ok bara att beställa en
och jag känner mig själv så väl så jag är säker på att den kan
jag sätta dit själv.

Ok... sonen for hem vid 19.30, han skulle på grillfest hos grannen sin.




Och jag fick lite annat att göra för så här såg det ut när han for.














Jag får erkänna att det ser likadant ut idag för orken
tröt och lusten åkte ut med hammaren och in i skjulet.

Idag ligger dimman tät och jag har saker att göra

* färga håret
* åka in till stan och hämta resterande kläder
* kontakta hyresgästerna så de kan få nyckel till lägenheten.
* handla
* städa papegojbur
* bära bort saker i trädgården som vi använde som stöttor igår
   när röret skulle placeras
* starta roboten (drängen)


Igår var det 7 grader i sjön, ännu inte badvänligt. 

Inga kommentarer: