tisdag, april 18, 2017

Varför utsätter jag mig för det här?

Duscha utomhus i +1 grad... det är ingen höjdare.
Fy sjutton va kallt de va.... buuuurrrrrrrrrrr.

Tänk att jag har en tom lägenhet med värme, varmvatten
och om jag vill, en tv, en mjuk soffa med värmande filtar,
en brreeeed säng, frys i köket och inte som nu ute på altanen.
Toalett inomhus och ett badkar.

Och vad har jag här, en utsikt över sjön, gräs, en altan med
dynor att lägga i korgstolarna. Två små rum som är ostädade
för det mesta, toalett i anslutning till huset men jag måste gå
ut på altanen först för att komma dit, soptunna utanför tomten,
sädesärlor framför huset, en stor hare som tittar förbi ibland.
4-5 rådjur som går nere vid sjön och dricker en slurk vatten när
de är törstiga.
När mörkret faller på så kan jag se vildkatten som en siluett mot sjön,
den sitter där och undrar varför livet blev så här, vem var det som inte
ville ha mig kanske han/hon tänker, eller varför ville ingen ha mig?

Ödet ville inte den katten väl.

Jag tycker inte heller om den för den stryker runt här och ser
hungrig ut, ingen mat kan jag ge den heller för då slutar det
kanske med att den tar min goja.... och det vill vi ju inte.

Snart så blir min lägenhet uthyrd och då är det inget att tänka på.
Jag är här och här stannar jag till slutet av september... de låter de.

Inga kommentarer: