måndag, april 24, 2017

Vilken lättnad.

Jag är så himla bra!

Idag när vedpackningen blev inställd så fick jag för
mig att åka till lägenheten och städa. Sagt och gjort!
Jag for dit och fick igång kroppen..... dammsög överallt,
himla massa papegojfjun, dammsugaren gick både högt
och lågt.

Städade badrummet så ordentligt så jag kände knappt igen
mig själv .... inte för att det var så smutsigt innan utan för
att det fullkomligen blänkte.. nästan så jag kunde spegla
min ljuvliga lekamen i porslinet :-)

Grannen ringde på och ville visa hur hans aktier hade stigit.
147 % blir mycket pengar om man satsat 238.000:-
Han är rik han, han var det redan innan aktieköpet.

Nåväl tillbaka till städningen. Frostade ur frysen och torkade
fläkten och fick loss filtret och gav det en omgång också.

Dammsög sofforna riktigt ordentligt så att alla fjun försvann
in i dammsugarpåsen.

Balkongen fick sig en omgång också. Det enda jag inte har
gjort är fönstren på balkongen, men vem kan putsa dem i
snöstorm och hagelskurar?

Jag känner mig nöjd och jag tror att jag sparade en tusenlapp
på att göra det själv. Ok.. det var bra för då kan jag köpa mig
en ny varmvattenberedare, den gamla håller på att ge upp.

Inga kommentarer: