fredag, maj 26, 2017

Badbrudar.

Hela dagen gick jag omkring och suckade och gjorde absolut
inget alls.

Jag tittade på trimmern och kom på att jag kan inte trimma nu
för då åker all liljekonvalj åt fanders.... (tack, där slapp jag det)

Jag tittade på allt ogräs och kom på att ... va fasen de växter som
kommer upp kommer att växa över ogräset. (tack, där slapp jag det)

Jag tittade på min skitiga båt som ligger i sjön och guppar och tänkte
... ja ja.. kommer det regn så blir den snart ren (tack och halleluja)

Jag tittade på min skitiga bil och där kom samma lösning som med
båten, lite regn har väl aldrig skadat. (tack)

Jag tittade på framsidans gräs och insåg att jag nog borde klippa det
men som vanligt hittade jag en lösning...väntar jag ett litet tag till så
gör nog grannen det ( hallå latmasken, du är fantastisk på att komma på saker)

Jag tittade på mig själv i spegeln och insåg att jag borde klippa mig...
sagt och gjort, jag tog en sax och klippte av mig allt... (nä, det gjorde jag inte)

Som rubriken sa så fanns det badbrudar igår. Barnbarn nr 1 och hennes kompis
trotsade den kalla vattentemperaturen och badade så det stod härliga till.

Nu har latmasken gått och lagt sig och jag ska ta mig in till stan för att köpa
lite blommor.
Det blir inte så många i år för jag är snål. Naturen får bistå med det den kan
och jag är nöjd ändå.

Inga kommentarer: