söndag, maj 28, 2017

Ett land med bara kvinnor.

Och det landet heter Syrien.... eftersom kvinnor/flickor inte räknas
i det landet så får de inte följa med när råttorna lämnar skeppet.
------------------------------------------------------------------------------------

Hur ska jag bete mig mot getingar? Jag vill inte döda dem men när de
hittar in och letar plats att bygga på så inser jag att jag vill inte ha
någon inneboende.  Som det är nu så vill jag inte ha dem utomhus heller
för jag vet hur det blir i augusti när de kommer för att smaka på maten
som vi grillat.

Hur mycket saboterar jag för naturen om jag slår ihjäl de getingar
som tar sig in?
Jag får erkänna jag har nog dräpt minst ett tiotal.

Igår krockade jag med en bålgeting, den skulle in på altanen i dörrhålet
och jag skulle ut... Gissa vem som vann.

Kan säga att det blev oavgjort, hon flög in i bröstet på mig och det kändes
som om någon petade till mig med ett pekfinger. Konstig känsla.
De är stora de där krakarna.

Bildresultat för bålgeting

Jag har på känn att det blir värmerekord idag. Inte ett moln och helt vindstilla.

Inga kommentarer: