måndag, maj 15, 2017

Gårdagen och nattens skörd.

Varning för otäcka bilder.


Söndagen blev en fin dag, varmvattenberedaren är på plats
och värmen i den fungerar bra, vattnet är hett som i he-v-t-t.

Sen kom det bästa med söndagen: ut och fiska på en spegelblank
sjö, 18-20 grader i luften.
Vi drog nästan mitt i sjön för det är så jag har sett de andra göra.

Det dröjde 10 minuter och så högg det. Jag trodde det var en
abborre, en stor en... men se vad som kom upp från djupet.














Nöjda med fångsten så körde vi ett ärevarv på sjön
och sen hem.

Natten avlöpte väl och nu skulle nästa fångtsfälla
vittjas.... och ser man på, någon har varit hungrig
i natt. Nu tror jag inte att det är Musen, hen med
stort M, utan en mindre släkting som kom på besök.
Så här såg hen ut när hen bet i för stort stycke.














----------------------------------------------------------------------
Tänka sig att jag ska åka och jobba om en timme, 14 dagars
ledighet har gjort att jag har fått lite smak på pensionen,
det kommer nog att gå bra, både med det ena och det andra.
------------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer: