onsdag, maj 31, 2017

Gekås levererade.

Det enda som stör mig nu är att när jag tittade på kvittot där
slutsumman blev nästan 2400:- ser jag att kassörskan slagit
in en bok två gånger. Pust och stön... sådant retar mig, det är
visserligen bara 39.90 men ändå... så gör man inte, man hör
när det piper två gånger, eller hur?

Jag hittade en kjol och tre stycken shorts, sådär somrigt mönstrade
att jag önskar att det är sommar hela året.
--------------------------------------------------------------------------------

Innan jag åkte så kom grannen och knackade på och sa: Följ med
och titta på en sak i sjön. Jaha tänkte jag... nu har en 15 kilos gädda
dött och ligger och guppar i sjön. Vilken syn det skulle vara.
Men det var det inte, det var en avloppsledning som är dragen från
ena sidan av sjön till den andra och sedan vidare till reningsverket i byn
som är närmast mitt område.
Den ledningen hade av misstag blivit fylld med luft och flöt upp och låg
där och guppade.
Jag blev livrädd och trodde att den hade gått sönder och såg all fiska flyga
sin väg och alla dopp skulle bli inställda. Som tur var så hade det inte hänt
något, det var intakt och skiten som kom senare for på rätt sida om röret.

Nu kom jag att tänka på strandskyddsdispens som vi måste ha här, ex.vis
grannen med jorden som fick påbackning för sin upplagda jord, den skulle
övergöda sjön om den kom i där.... jaha, men en lång jävla ledning som
är full med skit hur skulle den skada sjön då? Om den går sönder så är
det en katastrof.

Så hallå där har vi någon balkongbiolog i närhet som kan förklara hur de vet
att röret kommer att hålla i evigheter?

Inga kommentarer: