tisdag, maj 23, 2017

Hos mig är det löst det där med sjövatten.

Det blir en slang som ligger från pumpen och sedan upp
på altanen, där finns 4 hinkar och dem fyller jag med
sjövatten. När det ska spolas i toaletten, gör jag som vanligt:
spolar.
Och nu kommer det trixiga, hämta en hink vatten (precis
utanför dörren) häll i den i tanken och hinn före innan brunnsvattnet
spolat fullt i tanken. Oftast går det bra att fylla tanken, visst skvätter
det lite .. men va fasen, det torkar. Så från och med igår så slösar
i alla fall inte jag på grundvattnet.

Idag är jag ledig, adepten skulle på någon undersökning.
Jag ska åka in till stan med roboten, hämta pengar och åka förbi
vedkillens hem och betala veden, handla lite mat och sen hem
igen.

Har funderingar på en fisketur, så länge det är blåsfritt så ska det
nog bli en tur.

Inga kommentarer: