tisdag, maj 30, 2017

Idag ska jag öppna plånboken.

Tar en tur till Gekås på min lediga dag.
Jag trodde inte att jag skulle handla så mycket, inte
mer än nödvändigt. Nu har jag skrivit en lista på
sådant som jag behöver. Ock ja.. det är bara förbrukningsvaror
såsom kaffe, tandkräm, lypsyl, kex ... inte en enda sak som
kommer att överleva hos mig. (om jag inte hittar kjolar, det
står högst upp på min "måstehalista".
-----------------------------------------------------------------------------
Jag är så imponerad av min skjulstädning, jag vet precis var allt,
precis allt finns.
Ett exempel från igår, grannen ville låna en tändstiftsnyckel.....
jag slöt ögonen öppnade skjuldörren och böjde mig ner mot höger
och där i en liten låda låg ett gäng nycklar..... vips så hade hon en
nyckel som hon kunde ta bort tändstiftet med.
Att gräsklipparen sedan inte startade det är en annan historia.
------------------------------------------------------------------------------------
Det är lite småkallt här idag, nya rummet 16,6 grader och där kan ju
inte en liten goja sitta och frysa. Elementet fick tjänstgöra en stund
samt tre tända ljus. Snart ska han få komma ut i sin stora bur när
värmen stigit lite mer.
---------------------------------------------------------------------------------------
Nu brinner kaminen så härligt, idag fick den agera sopstation, det brinner
mjölkkartonger och pappersförpackningar.... (jag skäms, men det är sant)
--------------------------------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer: