måndag, maj 08, 2017

Igår slet jag musten ur kroppen.

Veden är snart klar, det fattas bara en kubik sen har jag min årsved
klar. Det bästa är att veden är torr runt midsommar säger vedkillen,
ett mycket bra besked tyckte jag.
Så här ser det ut där vi packar.



Jag skulle vilja lägga ut hur det ser ut där de har sitt hus
eller hur det ser ut inne.
Ni som har sett tv-program som visar "samlare" ni kan
förstå hur det ser ut både inne och ute.
Jag misstänkte att det var hon som var den drivande samlaren
men efter igår så har jag förstått att det är han som är ivrigast
och lägger allt på hög.
Ja ja.. så länge man inte har några grannar eller folk inneboende
så är det väl ingen fara, men de har ju tre barnbarn och hur
de kan tillåtas att ens gå över ägorna det blir jag inte klok på.

Vid sidan om huset står ett enormt växthus som förr i tiden fungerade
som ett sådant. Nu är det förfallet och rutorna trillar ur eller sitter 
lite halvt om halvt. Och där går barnbarnen.

I förrgår startade deras son projekt nedmontering av växthus, enda 
orsaken till att han gjorde det var att han köpt sig en ny leksak, en
grävmaskin och tyckte det var kul att sätta skopan längst upp på
växthuset och trycka till.... braket var öronbedövande.

Vedkillen ville spara alla hela rutor..... om han någon gång skulle
bygga ett växthus... jo, tjena, det blir säkert gjort. 

Idag blåser det nordliga vindar och är man and och finns i sjön och
ska till söder är det bara att åka med, här behöver de inte paddla
med fötterna för de åker åt det hållet ändå. 

Min båt ligger och guppar så förnöjsamt, skitig och eländig men han
ligger på rätt köl i alla fall. 

Idag blir det ridhuset eftersom barnbarn ett har bytt grupp, nu gäller
 måndag eftermiddag kl. 16. Mormor ställer upp under tyst protest,
jag gillar inte hästar men får hon den hästen jag kan föredra så ska
det nog ordna sig. 


Inga kommentarer: