onsdag, maj 17, 2017

Jädra blåst.

Försökte ta en gädda igår igen men se det satte blåsten
stopp för. Jag är en fegis, trots flytväst och avtagna stövlar
som inte kan dra ner mig i djupet så vågar jag inte vara
ute på sjön när det går vita gäss där.
Nä... det blev till att åka in till land igen utan  någon som
helst fångst.

Ok.. då jobbar jag lite idag. Tio minuters tolkning inför
ett nationellt prov i matte och sen hem, kanske en tupplur
 i soffan och sen tillbaka till skolan och tre minuters tolkning
inför historiaprov.
Jag dåååånar så lite jag har att göra på jobbet.

Ska åka till lägenheten och se om det finns någon ledig tvättid
som jag kan ta i eftermiddag.
Det regnar och jag känner mig en aning småsur... kanske är orsaken
att min lilla söta datorn har gett upp det. Nu fick jag ta till den
andra som jag inte är riktigt vän med.
Man kan ju inte vara vän med alla.
-------------------------------------------------------------------------------
hejs svejs onsdag nu är jag redo.

Inga kommentarer: