lördag, maj 13, 2017

Jag tror minsann att musen har hittat en annan granne.

Märkligt. Varenda morgon eller natt har jag hört Musen gnaga på
min stuga.
Ok, då laddade jag musfällorna, tre stycken. Två ligger under en
stor kartong och en placerade jag under ett öskar.















När jag vaknade i morse trodde jag att...... nu, nu har du fått så du teg.
Lyfte lite försiktigt på kartongen, fällorna orörda, öskaret ser jag igenom
och där var det lika orört.
Va f-n... skulle du inte komma hit och äta? Var är du?

Jag ger det ett par nätter till så får vi se om Musen blir hungrigare och
då kanske min meny duger.
-------------------------------------------------------------------------------------
Idag blir det vedpackning igen, sista kubiken och sen har jag ved till
ett år igen, eller kanske mer. Sex kubik allt som allt.


2 kommentarer:

Polär Marielle sa...

Mmmm möss är inte så roliga faktiskt. Vi har ju här också och förut att vi en katt som var jätteduktig musfångare. Den vi har nu är inte alls lika duktig.
Heja på!
Kram från Marielle

Karins ordöverflöd sa...

Skulle behöva en riktig musjägare här. Kan inte förstå varför
de envisas med att gå in nu... det är ju för fasen vår, eller
nästan vår.