söndag, maj 07, 2017

Sliten, men det är på`t igen lite senare idag.

Var hos vedkillen och packade ved, vi (läs jag) gav upp när vi
packat två kubik. Wow vad tungt det är med ved.

Förr orkade jag lyfta säcken över själva stativet runt pallen
(ni förstår inget va?) ... ett lyft på cirka 120 cm och sen böja
mig över med säcken i händerna och lägga den på pallen...
men nu är det slut med den orken.
Jag packar och vedkillen kommer och tar bort säckarna.
Om regnet håller sig undan så gör vi två kubik idag också, sedan
återstår två och de får dottern göra. Jag har gjort mitt som vedpackare.
Jag ger upp... men jag vill ha ved, jag måste ha ved.
--------------------------------------------------------------------------------------

Innan jag for till vedkillen så var jag och lämnade plast till återvinning
och då såg det ut så här bakom en container:
















Vem ska plocka upp den här skiten?
Kanske hon som står som adressat på vissa kuvert
som låg på marken?
Hoppas någon ser vem som är den skyldiga och
påpekar det för henne.

2 kommentarer:

elina sa...

Så ser det ut hos oss varje gång trots att områdesstädaren försöker hålla ordning. Man blir attackerad av tiggare också när de vill in för att rota. Skrev om det på min blogg förut att jag har slutat "återvinna" annat än glas. Jag gynnar värmeproduktion i stället.

Karins ordöverflöd sa...

Det bästa med det här skräpet är ju att någon
dumskalle har lämnat ett brev med sin adress på mitt
i skiten. Jag hoppas verkligen att de skickar
människan en räkning.
Förstår inte hur människor kan bli så skitaktiga..