måndag, maj 22, 2017

Snart är det iväg igen.

Idag börjar jag 10.10, ingen brådska alls.

Det jag haft i tankarna de senaste dygnen är grundvattenbristen.

Igår morse var jag ute och kollade av vår gemensamma brunn,
vi har vatten, när jag mätte på mig själv efter att ha kastat ner
ett snöre så visade det sig att det går till armhålan på mig.

Vi är ännu så länge bara två stugor som tar vattnet men när
det närmar sig semester så blir vi fem.
Förhoppningsvis kan vi få alla att spara.

Nu ska jag klura på en anordning så jag kan spola min toalett
med sjövatten, pumpen har jag men nu gäller det att få in det
på toan också.
Återkommer med lösningen.
Min robot har stannat, den visar i displayen "electric problem",
blir nog till att lämna den hos reparatören idag eller imorgon.

Hej svejs.

Inga kommentarer: