måndag, maj 01, 2017

Spretigt....

Först skriver jag om änderna och gässen i sjön.

Jag undrar varför de måste låta när de simmar precis
intill varandra. Ser de inte, är de blinda så det är någon
slags signaler de skickar ut för att veta var den andre är?

Vilket fall som helst de är jävligt irriterande.... 

och att höra dem när jag försöker fortsätta sova är väl
ett litet problem som inte går att lösa? Öronproppar kanske.

Idag kommer grannen som ska sätta på vattnet ... wow hur
ska det gå till? Ni med snuskig fantasi förstår, ni andra kan
fundera ett tag till.

Klockan tio har jag stämt träff med mina nya hyresgäster,
de ska få nyckeln och tre månader blir jag utan min lägenhet.
Inget jag tycker illa om, pengarna rullar in och jag slipper
tänka på den hyran. Tack och halleluja.

Ett litet moln på en annars klarblå himmel är bristen på ved
eller kanske bristen på ved då jag inte vet om den kommer
att räcka.
Jag har aldrig under 12 år eldat så mycket en vårmånad som
jag har gjort i år.
Eldat både dag och natt och för att inte tala om varje morgon
när jag vaknar och det är en aning småkallt.... då eldas det
rätt friskt. Ska inte ta ut sorgen med vedförlust i förskott för
då får jag den två gånger och det är ju onödigt.

Såååå ok.. idag blir det en fin dag det ser jag. Sjön är spegelblank
och molnen har gett sig iväg till någon annan plats.
I eftermiddag kommer D ... hoppas han har glömt sitt munläder
hemma. :-)

Inga kommentarer: