tisdag, maj 02, 2017

Summeli surum..

Dagen igår blev som jag tänkt förutom att jag städade i
skjulet... herre min tid som jag rensade.

Antagligen hade jag förkärlek för elgrejs för i en låda fanns
mängder av förlängningssladdar, grenkontakter och avklippta
kontakter. Jag trodde nog att jag skulle få användning för dem
senare.
De var så kallade "bra att ha saker".
Nu for den ena efter den andra ner i kassar för skjuts till
återvinningen.

När D kom så gjorde han stora ögon och ville plocka tillbaka
sådant som HAN verkligen tyckte var "bra att ha saker"
Men se... där fick han tji, jag kontrade med: har de legat i
skjulet i 10 år så är det inte "bra att ha saker"
--------------------------------------------------------------------------

Båten min som legat i sjön upp och ner ända sedan sjön steg
blev vänd. D och jag tog i så vi blev lila när grannarna kom
o hjälpte till. Vi lyfte uppåt och när luften kom in i båten så
släppte suget och vips så vart den vänd.














Idag (tror jag) ska jag ta på mig vadarbyxorna och gå ut och
skura båten fri från sand och lera. Sittplatserna ska läggas
tillbaka och ny frigolit införskaffas.

Igår kväll var första gången en jag flyttade hit som jag inte behövt elda som en blå för
att få upp värmen i stugan, den var självvärmd av solen.. härligt.

Grannarna for hem utan att fått igång sina pumpar, inga glada miner här inte.

Idag ska jag försöka få tag på bilreparatören och höra om han kan byta
däck på min bil... nu ska väl risken för snö vara borta, eller hur?


1 kommentar:

elina sa...

Bra ha saker, javisst. Hur länge ska man vänta på att de kommer till nytta? 15 år? Då var min sista vindsrunda. Ska nog rycka upp mig när det blir varmt på vinden, någon mindre vacker dag.