torsdag, maj 04, 2017

Tjugofyra timmar känns som åtta.

Tisdag åkte jag och jobbade, mattelektion som jag tolkade
cirka 7 minuer och 11 sekunden. Tjosan.. och sen var den
dagen slut i alla fall jobbet.
Igår onsdag var jag ledig, tog upp köttfärs och gjorde pannbiff,
de blev ganska smaklösa men det gör inget. Är jag hungrig
så åker det mesta ner.















Efter ridhuset igår så åkte jag förbi sonen och svärdottern,
ingen hemma... sonen var i Stockholm och jobbade och svärdottern
var med trean och fyran och klippte sig.

När jag körde förbi deras hus så kände jag hunger, det var länge
sedan jag gjorde det ... jag vet varför, i vanliga fall äter jag jämt
men igår hann jag inte det. Vilken härlig känsla att känna sig hungrig,
det ska jag göra lite oftare.

Jag har räknat ut och jag tror .. peppar peppar ta i trä....
att det är 15 arbetsdagar kvar... sen är det pension, eller i
varje fall ledigt (förutom en del inhopp hos den dövblinda)

Idag ska D och jag få igång båtmotorn, efter det så blir det
ett stilla fiske, en eller annan gädda borde vi få på kroken.

Det bekymrar mig en aning att det är lite blåsigt ... får hoppas
att det lugnar ner sig under dagen.

Vi kommer inte att vara klara för avfärd förrän i eftermiddag för
när D är med då ska allt gås igenom gång efter annan, motorn diskuteras,
hänglås både högt och lågt och sen kommer snack om durken.

Ska vi tvätta den nu eller sedan?.... Jag dör, jag orkar inte.

Inga kommentarer: