måndag, maj 08, 2017

Vad gör jag med en ledig vecka?

Idag måndag och resten av veckan är jag ledig.
Vädret är inte med mig, det har snöat, regnat
samt haglat och termometern visade alldeles nyss
på + 5. Kaminen sprakar hemtrevligt och gojan sitter
i nya rummet och där är det 26 grader. Han tror nog att
han hamnat i Afrika.
Nya rummet innan det var klart...














Var en sväng i affären och köpte mjölk och bröd, for
sedan till sonen som ligger hemma hyperallergisk.
Vi tog en kopp kaffe och diskuterade allergimedicin,
han är helt emot det men har fått böja sig och ta ett
par doser näsdroppar samt några tabletter och det
efter att kompisen som är läkare sagt åt honom att
göra det. Nu får vi hoppas att det vänder så han blir
pigg igen.
--------------------------------------------------------------
Maten idag blev lite sisådär, isterband, köttbullar och
stuvade makaroner. Jag kunde inte stuva eller visste inte
hur man gjorde så jag blev tvingad att leta efter recept
på nätet, det gick bra, makaronerna blev goda.
Hur i herrans namn kunde jag föda upp två barn, jag som
inte ens kan laga mat. ... eller jag kanske kunde det då?

Inga kommentarer: