tisdag, juni 27, 2017

Jag hade lite bråttom idag.

Klockan 11.45 skulle dotter och barnbarn köras in till bussen och
därefter skulle jag handla.
När jag gick hemma i stugan hittade jag mig själv vid sängen och
där bytte jag sängkläder.  Jag frågade mig själv ... varför?
Var det inte jag som hade bråttom? Jo, det var det! Byta sängkläder
kunde jag ju göra när jag kom hem.

Fick gjort det jag skulle och kom i tid till dottern.
Imorgon åker jag till stora fula staden Borås, där ska jag hjälpa
D och byta styre på hans mc. Under tiden så lämnar jag min bil
till ett gäng invandrare som städar den invändigt och utvändigt.

När det städas invändigt så blir en kille instängd i bilen och där
går han loss med en dammsugare under tiden som två-tre andra
tvättar bilen utvändigt. Summa sumarum kostar tvätten 150:-,
och då helst i kontanter. Undrar varför.

Nu ska jag återgå till mina köttfärslimpor som gräddas så fint
i ugnen... luktar gott gör de också.



Inga kommentarer: