onsdag, juni 21, 2017




Jag mötte dagen med att stega ut i trädgården för att titta till
det gräs som behöver trimmas.
Fick för mig att öppna lekstugedörren och ....... det var väl tur
det för på golvet låg två döda möss. Hur det stank det vill ingen
veta.
Antar att det var Herr Mus och hans lilla fru. Undrar hur de
tagit sin in .... hade hellre sett att de kunnat ta sig ut än in.

Bildresultat för mus

Det bästa med var de lade sig och dog var att de båda låg på en yttepytteliten
matta som jag enkelt kunde vika ihop och bära till soptunnan
för vidare färd till kremering (tror jag)
Nu har jag diskat upp de småtallrikar som såg ut att vara pinkade på.... och
sen lite doftljus och en Gleid så doftar det snart hallon.
Få se om tvåan upptäcker något när hon kommer hit i eftermiddag. Igår var
hon förkyld och kanske hon är det idag också och då kommer hon inte att
känna något alls.

Inga kommentarer: