onsdag, juni 14, 2017

Latmasken som jag har inneboende tog semester igår.

Reklam för magmedicin. Obs, obs, obs, obs.

I förrgår fick jag ont i magen, en sjuhelvetes värk ovanför naveln.
Det onda kom och gick, jag drack samarin, åt magtablett (vill inte
nämna märket för de finns inte i Sverige), tog novalucol.

Vid 22-tiden fick jag lägga mig och det kändes som om jag skulle
spy, en hink fick bli min kompis, ståendes nedanför sängen.

Jag sov av och till och vid fyratiden när jag vaknade till så hade
det onda gått över.... pust och stön ...... vände och vred och kunde
inte somna om. Skam den som ger sig, jag sov till 9.30.

Nu var frågan: Vad ska jag göra idag????????
Då kom snilleblixten.................. jag trimmar det området nära fågelburen
som är otrimmat. Det blir bra. Men jag börjar med att köra planen med
gräsklipparen. Sagt och gjort ut och klippte. När jag klippt halva så
tog bensinen slut i klipparen. Det var ju bra, jag som inte har någon
mer bensin hemma. Klipparen fick stå där han stannade, får åka och
köpa bensin senare.

Nu tog jag fram trimmern och alla förlängningssladdar och gick loss på
den mer än knähöga vegetationen. Här skulle trimmas. Armarna värkte
och i händerna pirrade det. Det blev lite småpausar och vattenpaus, det
är jobbigt att trimma högt gräs och allt annat skit som växer.

Jag funderade på grodor. Finns det några kvar eller har de blivit utrotade?


Inga kommentarer: