fredag, juni 23, 2017

På promenad i trädgården.

Roboten har gjort sitt, gräsmattan ser bra ut .... men
men.. när jag tittar närmare så upptäcker jag att allt
det gröna som jag trodde var gräs är klöverblad.
Det är fint det också, det är i alla fall grönt.

På min promenad slängde jag in näsan i lekstugan för
att undersöka om lukten var borta.... nja, den var kamouflerad
av luktagottgrejs samt någon sådan där badrumsdoftare....
nog fanns lukten av död lite i bakgrunden.
Dörren får stå öppen ett tag till och vem vet, kanske det
blir luktfritt där inne till jul.

Idag kommer D hit för att "fira" midsommar!!?!?!?

Jag vill inte fira det för midsommar är väl då som ljuset vänder
tillbaka och det blir mörkare för var dag som går. Nu tar ju det lite tid
det är ju inte precis kolsvart imorgon, men jag vet vilket håll det
går åt och jag gillar det inte. (Mallorca i mitt hjärta, kanske bli det
den ön jag tillbringar min höst och vinter på). Jag står ut.

Inga kommentarer: