måndag, juli 17, 2017

För barnens skull har hon jobbat ihop 400.000 per år.

Maria arbetade från sex på morgonen till åtta på kvällen varje dag, 
även på helgerna. Hon tjänade cirka 400 000 kronor om året på 
sina städjobb, pengar som hon skattade för. Samtidigt var hon 
papperslös.


Maria har nu ett permanent uppehållstillstånd och arbetstillstånd
i Sverige. Hon behöver inte vara rädd för polisen och hon behöver
inte oroa sig för att bli sjuk.
– Jag har alla papper i ryggsäcken. Pass och alla tillstånd som jag
kan visa upp om det behövs. Jag har dem med mig hela tiden, överallt.
Hon fortsätter att städa hemma hos människor, på skolor, fritids
och på kontor från sex på morgonen till åtta på kvällen varje dag –
även på helgerna. Det är för barnens skull, säger hon.
– Förut var det viktigaste för mig att barnen inte skulle känna av
att de var papperslösa. De skulle ha bra kläder och kunna göra saker
med sina kompisar. Nu drömmer jag om att köpa ett hus, så att de
slipper bo trångt.


Men va fan... för barnens skull... Hur menar hon? Hon är 
ju aldrig hemma....
------------------------------------------------------------------------
Yrkeskriminella ... jaha är det något nytt?
Nja, kanske, de har en chef och ett fast ställe (ankarplats)
där de kan samlas.
Och nu ... vilken nationalitet är det på dem där då?
Heter de Peter, Lasse, Stig, Martin? Nja... det är inte namn på
folk som kommer från östeuropa.
-----------------------------------------------------------------------
Migrationsverket har brister ... jaha, då är det som hela landet
då.
Sverige har brister.... och snart brister det i sömmarna, snart
orkar folk inte längre. 

Inga kommentarer: