fredag, juli 14, 2017

Från 1288

Om en kvinna får urinvägsinfektion ofta så ska hon nog
undersöka vad hennes man håller på med. Är han trogen?
Är han en sådan som är borta ofta och skyller på jobbet,
kompisarna eller har andra ursäkter... dra öronen åt dig
och luska ut vad han gör när han inte är hemma.


Var jag har fått det här ifrån, det har jag inte en aning om
men jag tror att det stämmer.
----------------------------------------------------------------------

Hur i helvete fungerar det med lönesättning, en sopåkare
i Sthlm har nästan 40.000 i månaden. Hur många år har
han suttit på skolbänken?
Nu när många har sagt upp sig så är det fritt fram för
arbetsgivaren att anställa nya friska och framför allt billiga
arbetare.
Se hur det gick med lastbilstrafiken, det dräller av utländska
chaufförer som kör för 70-80 kr per timme.... och de får bara
lön för den tiden som lastbilen kör.

Här i stan blev en rumän strandsatt när hans lastbil gick sönder
på ett industriområden. Bolaget kom hit och hämtade hans släp,
lämnade kvar mannen på industriområdet utan pengar och mat.

Människor som bodde granne med området förbarmade sig över
honom, han fick låna toalett, duscha samt komma och äta hos
grannarna. Han var kvar på området i nästan tre veckor, då var det
en av grannarna som förbarmade sig över honom och betalade
för en flygbiljett hem.
Nu hoppas jag verkligen att alla som ska ha frakt med lastbil inte
använder sig av det företaget som mannen jobbade för.
-----------------------------------------------------------------------------------
Jag har sysselsättningssvårigheter .... eller så ÄR jag LAT...
här finns mycket att göra men jag har varken ork eller lust.

Grannen från Paris är riktiga utsugare, behöver hjälp med det mesta,
de kan inte ens sätta på strömmen själva utan ber mig om hjälp.

Jag är hjälpsam, jag försöker vara till lags, om det är så att jag kan
hjälpa så gör jag det.
Följande har jag gjort för dem det här året.
1. Hämtade mannen vid bussen.... (annars hade han fått gå med sin packning 
    ca 4 km.

2. Satte igång vattenpumpen (inte ens lyfta in den i skåpet iddes han göra)

3. Monterade ihop två rör som gått isär, innan jag fick ihop det sprutade det
    ut vatten under stugan.

4. Lånade ut min trimmer, hjälper dem att få fram ny trimmertråd. (de vet inte
    hur de ska göra för att öppna trimmerhållaren trots att jag visat flera gånger)

5. Deras mulltoa har gett upp och nu ville de låna mitt utedass.... helt ok för mig
    för jag använder inte det. De fick lov att använda det om de fixade till det
    själva. 
    Jag stod för hink och de fick städa upp innan de började använda dasset
    samt tömma det när de var klara.

   Jag följde med för att visa var det var och hur det fungerar. Damen ifråga stod
   fyra-fem meter från dasset för hon var rädd för getingar... och mycket riktigt  
   det fanns två gigantiska getingbon, visserligen årsgamla men ändå otäcka innan 
   vi visste hur det stod till i boet.
   Det slutade med att damen frågade om de kunde få gå på min vanliga toalett....
   hmmmmm inte det roligaste precis när människor ska gå och skita på min toa.

   Jag tror jag får förstoppning av det här. 
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Grannen som lade ut jord är här... och med sig har han svägerska, svåger samt
deras två barn. Nu pratas det engelska i buskarna.
Grannen är så sur att han fortfarande inte hejar när vi får ögonkontakt.
Jag kommer hädanefter inte säga ett enda ord till honom, inte ens ett hej ska han få.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer: