onsdag, juli 05, 2017

Gårdagens tur.

Dottern ringde lite över nio och då sov jag...
hon "lurade" med mig till Gekås för att handla.

Jag var inte sen med att tacka ja, orsaken var inte
att jag ville handla utan för att besöka Net on net
med min andra surfplatta/dator.
Den fanns med i min väska, jag kånkade runt med
den i 3-4 timmar och sen var det som om den inte
fanns, jag glömde att gå till Net on net.
Hur står det till? Hur kan jag glömma en så viktig
sak? Det var ju därför jag åkte dit.
När jag tog ner väskan från axeln, tänkte jag: visst ja,
jag skulle ju gå till Net on net. På med väskan igen
och mer kundvagnspromenad, mer varor i vagnen.

Kan meddela att plattan/datorn kom hem lika död som
den var när jag åkte.
Med mig hem hade jag nya gardiner till nya rummet
(hör så nytt allt låter). Idag måste jag korta av gardinerna.
Jag köpte något slags fållfixeringsband, som ska fixa
uppläggning på ett enkelt sätt?????
Nåja, återstår att se.
------------------------------------------------------------------------
Gojan är så fin, fjäderdräkten är på väg tillbaka, antagligen är
det för att han gillar stugan och har slutat bli tänd på mig.
Kanske han har insett att jag är äldre än honom och att jag
snart ska gå i pension. Vem vill ha en gammal kärring?
Eller så har han förstått att han inte är en människa eller jag
inte är en fågel.. tja, vem vet.

Nu ska jag ta tag i dagen för om en stund kommer min barndomskompis,
min lekkamrat.. .vi har känt varandra i 64 år och har umgåtts av och till
under alla dessa år. Hennes mamma är 85 och pigg som en mört, hon
följer också med hit.

Inga kommentarer: