fredag, juli 07, 2017

Mitt dilemma...

Här sitter jag med en undran... hur ska jag göra?

Ute i skjulet laddade jag fem musfällor igår kväll
klockan åtta och redan halv nio hade jag fått napp.
En mus mindre i skjulet... ok. Tömde ur musen och
laddade om den.

För en stund sedan så gick jag ut för att kolla läget och
av fem fällor hade fyra fått napp.... En kunde jag inte hitta
och orsaken var att en mus hade trippat iväg med den runt
nosen... aj aj aj.. så ont det gör tänkte jag.
Men vad gör jag nu?

Väntar tills musen självdör .... 
Lyfter upp musfällan (med musen hängandes utanför) och
kastar den i väggen, förhoppningsvis dör musen. 

Jag sprang nyss ut och tittade på musen som fastnat (hoppades
att den var död).... han hade flyttat sig och hade gått en bit baklänges 
med fällan ... och han levde fortfarande.
Fan fan fan...

Nu får jag ta ett stormöte med hjärnan och samvetet och kanske 
får  modet vara med.. Hur gör jag.... 
Nu tänker jag: Varför skulle jag envisas med att ladda fem musfällor
när jag inte ens kan tömma dem?
Jo, jag gjorde det för jag vill inte att de ska pinka och skita i mina
skor, inte bita sönder saker som ligger ute på altanen, ex.vis tröjor,
eller att de ska samla ekollon i mina termosar som ligger öppna
på hyllan på altanen. 
Ok.. .då vet jag varför jag gjorde det och det svaret får jag känna
mig nöjd med.
----------------------------------------------------------------------------
Till annat.
Idag/ikväll ska jag jobba, börjar klockan 20 och slutar imorgon
kl 10.15. Ett bra pass = sömn för nästan hela slanten.

Inga kommentarer: