lördag, juli 08, 2017

Musens hädanfärd.

Musen som stack in nosen för lite i musfällan är död.
Grannen skiljde kroppen från huvudet som satt kvar
i fällan. Jag vände ryggen mot honom och höll för
öronen när han svingade spaden ..... och pang ......
och där tog livet slut för den musen.

Nu ligger fällorna oladdade, jag ska ta och ladda dem
när jag kommer hem.
Vill inte ha någon mer drama i skjulet när jag inte här
hemma. Inte för att jag kan göra något men jag kan ju
gå in till grannen exempelvis.
---------------------------------------------------------------------

Nu har jag jobbat sedan klockan 20 igår kväll och snart
är det dags att åka hem.
Gojan ska hämtas och vi ska vara kamratliga idag och
ikväll åker han tillbaka till dottern och jag åker och jobbar
ett dygn till.
----------------------------------------------------------------------
Efter det dygnet tror jag inte att jag jobbar på ett par, tre veckor
kanske.

Inga kommentarer: