söndag, juli 02, 2017

Tre gäddor o en liten abborre

Gädd-dödaren med kompis var ute på sjön fem timmar igår.
Vi började med att dra utmed den östra sidan, det gav inte så
mycket, inte mer än en liten abborre. (tillbaka i sjön)

När vi tröttnat på östra sidan så tog vi oss till den andra sidan
av sjön där vi vet att det brukar nappa.
Det hände inte mycket på en timme, vi åkte sakta och lugnt,
sjön var spegelblank och solen lyste.

Plötsligt fick D ett napp och efter en kort stund så håvade jag
en gädda. Den var liten men det spelar ingen roll.
Sedan var det min tur, en liten krake fick jag upp jag också.

Vi bestämde oss för att sakta åka hemåt men först skulle vi dra
från reningsverket till campingen och sedan vända, dra samma
väg igen och sedan skulle vi åka rakt över sjön hem till stugan.

Precis mitt för det vita stora huset kom hugget. D hojtade till
och sa att det är något mittemellanstort .. jag var beredd med
håven och där låg den, en ganska stor gädda.

När vi kom hem så packade vi in alla saker, och fram med
vågen, de två små gäddorna vägde vi inte men den stora
(som vi tyckte) den vägde 2.170 gram. I många fiskares ögon
är den inte stor men för oss var den nästan enorm... ha ha.
---------------------------------------------------------------------------------
En gång var det en man som pratade nästan oavbrutet. En person
i sällskapet sa: Du Olle, gör det ont om du är tyst en liten stund?
------------------------------------------------------------------------------

Igår fyllde Tvåan år, nio år har hon blivit. Vi ska ha kalas idag kl.15
och då vankas det smörgåstårta. Mums. Jag ska svälta hela dagen så
jag kan glufsa i mig så mycket som kommer plats.

Inga kommentarer: