torsdag, juli 13, 2017

Utan fisk.

Sonen drog upp en karp nästan precis när jag kom dit.
På andra sidan sjön var ett gäng med människor, de
fiskade regnbåge.... och jag bara tittade på.

Ovanligt att jag är med när det fiskas och inte har ett
spö i näven. Att fiska karp med son och kompisar är
spännande, de har nappalarm och när det tjuter/tutar
då gäller det att springa fram och hala in fångsten.
Att sedan fisken åker tillbaka i sjön är bara ett plus,
fisken tar inte slut och vi kan fiska upp den igen och
säga: Tjena, det var kul att se dig igen.
----------------------------------------------------------------
Idag åker jag till fula staden Borås, där ska jag köpa
nya hyllor till nya rummet... upprepning (ja, jag vet)
Sedan följer D med mig hit hem, han ska fila på en
stol och jag ska ta ner gamla hyllorna i hehe .. nya rummet.

Så.. hej så  länge.

Inga kommentarer: